MiniHippo Baby Store

MiniHippo Baby Store

Kopen zonder risico

U koopt bij ons webshop zondere enig risico, want wij garanderen 100% klanten tevredenheid voor hun bestellingen. Hieronder vindt u enkele veel gestelde vragen én antwoorden over. Staat uw vraag er niet bij? Neemt u dan contact op met onze collega’s van de klantenservice via 06-3640 3448. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 17.00 uur. WhatsApp is 24/7. Stuurt u liever een e-mail? Ons e-mailadres is info@minihippo.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of retourneren?
Is uw bestelling nog niet verzonden? Dat kunt u doen via uw account, kies gewenste product en klik op "Annuleren".
Is uw bestelling al verzonden? U kunt het weigeren aan de deur of binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen uw producten retourneren met onze verzendlabel via postnl of gratis retourneren bij ons winkel, dat kunt u doen door optie "Retourneren aanvragen" te selecteren van betreffende product in uw account. Bij retourneren via post, dient u uw ongebruikelijke bestellingen een stevige verpakking te gebruiken, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen kleiner tijdens de transport. Zie onderaan voor belangrijke informatie over Refund procedure.

Retour binnen 6 maanden en krijg volledige aankoopbedrag terug?
Ja, het is mogelijk bij MiniHippo Baby Store, wel met volgende voorwaaarden:
  • U heeft een nieuwe kinderwagen gekocht en volledig betaald
  • De kinderwagen is niet beschadigd of gebruikt en nog steeds voorzien van originele verpakkingen
  • U heeft de kinderwagen niet meer nodig door bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld: slechte nieuws over zwangerschap of miskraam van de koper.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
U kunt betreffende product annuleren in uw account en opnieuw bestellen. Aankoopbedrag van geannuleerde product wordt teruggestort na verificatie.

Waneer is 30 dagen retour geldig?
Het telt vanaf de moment dat de artikel was bezorgd op de adres die was door u ingevuld, tot de dag die was geretourneerd in ons winkel volgens POSTNL/DPD/DHL. 30 dagen retour recht geldt alleen voor ouders die aankoop doen voor hun baby.

Hoe snel word ik terugbetaald na retour of annulering?
  • Indien u betaald heeft met Creditcard (Mastercard/Visa), kan de Refund proces wat langer duren, want ons Payment Provider verwerkt uw Creditcard betaling proces meestal na 30 dagen.
  • Indien u betaald heeft met Krediet optie (SpayPay/ in3/ CreditClick/ HippoCredit/ Afterpay), kan het zijn dat uw krediet process wordt geannuleerd in plaats van geld ontvangen, terzij anders vermeld.
  • Indien u betaald heeft met andere optie, wordt Refund proces uitgevoerd binnen 1-3 werkdagen na verificatie.
  • Indien u een email stuurt om uw bestelling te annuleren of retourneren, wordt uw aanvraag minder snel verwerkt, want algemene emails komen altijd in een "Algemene Mailbox" of zelfs "Spam Mailbox" terecht.
Levertijd, ca. 3-10 werkdagen
De leverdatum van uw bestelling, indien niet op voorraad, is tussen 3-10 werkdagen. Het is een standaard gehanteerde leverschema's van onze leveranciers. In praktijk zou het, door onverwachte/bepaalde omstandigheden, eerder of later geleverd kunnen worden. Hou altijd de status van uw bestelling in uw account in de gaten voor meest actuele leverdatum.

Ik zie dat mijn gekochte product ergens anders goedkoper is, wat nu?
We hanteren de laagste prijsgarantie van de dezelfde producten voor alle onze klanten. Indien u kan aantonen dat u het product voor een lagere prijs bij andere winkel kon kopen met dezelfde betaaloptie en leveringsvoorwaarden, zou u het tegen die lagere prijs ook bij ons kunnen kopen. Deze geldt ook voor uw gekochte producten binnen 30 dagen.

Wie betaalt de kosten van retourzending?
We bieden gratis retourneren aan bij een bestelling van meer dan € 50,-. Voor een bestelling onder € 50,- dient u zelf retourkosten te betalen of gratis retourneren bij ons winkel. Nadat we een retourzending hebben verwerkt, wordt het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terugbetaald.

Hoe worden de kosten van retourzending en/of verzending bepaald?
Indien uw bestelling(retour artikelen) met waarde boven € 50,- is, kunt u het ook gratis retourneren met ons retourlabel. Volgende geval bent u zelf verantwoordleijk voor de retourzending.
  • Een bestelling met 10% korting of meer van de adviesverkoopprijs
  • Retour artikel(en) met totaal waarde onder € 50,-
  • Uw bestelling was bedoeld voor iets anders dan voor uw eigen baby
Waarom krijg ik een factuur van AfterPay, als ik mijn bestelling (nog) niet ontvangen heb? Het is een betaalmethode van "Betalen doe je achteraf!", toch?
We zijn GEEN partij van AfterPay. AfterPay is, soort gelijke betaaloptie zoals iDEAL, een betaalmethode van het bedrijf AfterPay en we hebben geen invloed op de manier die AfterPay hanteert met hun incasso werk. Veel van onze klanten dachten dat ze pas mogen betalen nadat ze hun bestellingen ontvangen hebben. Dat is eigenlijk een Ja en Nee antwoord, dat ligt eraan de bestelling levering status en de werkwijze van AfterPay zelf. Meestal krijgen onze klanten een factuur twee weken nadat ze een bestelling hebben gedaan. Twee weken is meestal genoeg om bestelling te versturen en ontvangen, maar in de tijden zoals Coronacrisis die flinke invloed heeft op bestelling verwerkingen, worden veel klanten ineens geconfronteerd met de vraag "Betalen doe je achteraf" bij vertraagde bestellingen. Verder, indien u betaalt heeft met AterPay, is het soms niet mogelijk om te betaling te annuleren. Dat betekent dat je, na je bestelling annulering, de factuur van AfterPay als nog moet betalen, daarna geld van ons, nadat we geld hebben gekregen, terugkrijgt. Heel proces duurt wel een paar weken. Nogmaals, we kunnen niet bepalen hoe AfterPay hun werk doet.

Krijg ik volledig betaalde bedrag terug na retour of annulering? (hier gaat voornamelijk om kinderwagens, autostoelen of meubelen)
Bij ons mogen onze klanten geleverde producten gratis testen of uitproberen, maar het moet in een veilige omgeving binnen uw huis gebeuren en zorg ervoor geen beschadiging of gebruiksspoor is achterlaten.

Is de doos van product zichtbaar beschadigd bij ontvangst? U moet het meteen weigeren bij de deur, want de kans is erg groot dat product in de beschadigde doos ook beschadigd zou zijn. Of ziet u de beschadigde product pas na het open van de doos? Dan moet u het meteen (liever dezelfde dag) melden met duidelijke foto's van de beschade product via uw account in ons webshop. Onze verzendingen naar onze klanten zijn altijd goed verpakt en verzekerd. We kunnen de transportschade dus bij de logistiek bedrijf declareren. Ook bij retournering moet u duidelijke foto's maken van de product(en) en de doos, daarna uploaden via uw account in ons webshop. Op deze manier bent u verzekerd dat u niet meer verantwoordelijk bent voor de transportschade tijdens retourzending.

We zijn een van weinigen in Nederland die deze zekerheid biedt voor de consumenten, op deze manier ligt de transportschade risico van retourzending niet meer altijd aan de consument. Heeft u desondanks toch geen duidelijke foto's geupload en waren ook (transport)schade opgelopen tijdens retourzending? Dan zijn we gedwongen om de (transport)schade bij u declareren, indien transport bedrijf de schade niet wilt accepteren. Doe dus altijd de retour aanvraag via uw account in ons webshop met duidelijke foto's en vereiste gegevens, in plaats van via e-mail, om onnodige vertraging en onverwachte problemen te vermijden.

Hieronder kunt u zien de hoogte van de Refund bedrag voor uw geretourneerde producten.
  • 100% - Geen beschadiging of gebruiksspoor. (Burgelijk Wetboek 6 Artikel 230r)
  • 90% - kleine beschadiging of gebruiksspoor gevonden, of ontbreekt een gerelateerde kleine materiaal/onderdeel.
  • 60-80%* - Opvallende beschadiging of gebruiksspoor gevonden, of ontbreekt meerdere gerelateerde materialen/onderdelen.
  • 10%-50%* - Product met gebroken onderdeel.

Waarom halen alle toekomstige ouders hun kinderwagens massaal bij MiniHippo Baby Store?

Je wordt binnenkort papa of mama... harstikke leuk natuurlijk, maar ook best spannend! Je zal natuurlijk een kinderwagen in huis moeten gaan halen en dan zijn er nogal wat dingetjes waar je rekening mee moet houden. Want welk merk past er nou het best bij jou? En waar vind je de beste kwaliteit voor de scherpste prijs? Geen paniek! Wij bij MiniHippo Baby Store staan klaar om jou overal mee te helpen!

10 redenen om te kiezen voor MiniHippo Baby Store:
1> Bij MiniHippo Baby Store heeft u altijd gegarandeerd de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Vind u ergens dezelfde kinderwagen voor een lagere prijs? Geen enkel probleem! Laat het ons weten en door onze laagste prijsgarantie wordt de prijs van de kinderwagen gewoon aangepast. U betaalt dus nooit te veel!

2> Omdat wij weten dat het aanschaffen van een kinderwagen best een flinke aankoop kan zijn bieden wij u verschillende mogelijkheden van betaling in termijnen aan. Deze mogelijkheden hebben wij hieronder voor u op een rijtje gezet:
-> Hippocredit: Het is een huur/koop optie en geliefd onder onze klanten. Met HippoCredit heeft u de mogelijkheid om uw kinderwagen te huren voor 3-5 euro per dag, na 6 maanden kunt u het tegen extra betalen houden of gewoon retourneren zonder extra kosten!

-> SprayPay: Met Spraypay kunt u helemaal zelf bepalen of u het bedrag in 12,18,24 of zelfs 36 termijnen betaald. Ideaal toch!

-> In3: De naam zegt het eigenlijk al, met In3 kunt u het gewenste bedrag in 3 termijnen betalen. 1/3e deel van het bedrag betaalt u gelijk. Het volgende 1/3e deel in 30 dagen en het restbedrag in wel 60 dagen!

-> CreditClick: CreditClick is een superhandig leensysteem zonder verborgen kosten en verassingen. U kunt CreditClick gebruiken voor een bedrag tot 1000 euro mits uw woonplaats zich in Nederland bevindt. Het overige bedrag dient u over te maken via een andere betaalmethode. Zo zorgt CreditClick ervoor dat u nooit te veel kan lenen.

3> Behalve geld uitgeven aan al onze fantastische kinderwagens kunt u bij MiniHippo Baby Store ook geld verdienen. Ja, u leest het goed! Als klant van MiniHippo Baby Store heeft u de mogelijkheid om mee te doen met ons HippoAds programma. Kopieer en plak uw eigen persoonlijke link op al uw sociaal media-accounts en ontvang een bedrag voor elke bezoeker die via uw link onze website bezoekt of iets koopt. Daarnaast verdient u ook nog geld als iemand uw review van uw bestelling leest op ons webshop. Dit programma biedt u de mogelijkheid om uw kinderwagen binnen no-time weer terug te verdienen. U weet direct hoeveel u heeft verdiend en uitbetaald zou krijgen. Ideaal!

4>Het kopen van een fijne kinderwagen kan nog best een moeilijke opgave zijn en veel vragen bij u oproepen. Wij bij MiniHippo Baby Store vinden het belangrijk om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom bestaat ons MiniHippo Baby Store team uit ervaren medewerkers die graag een afspraak met u maken om al uw wensen door te spreken en om u in onze showroom onze verschillende merken kinderwagens te presenteren. Echte ouderwetse persoonlijke aandacht dus.

5> Wij hebben bij MiniHippo Baby Store vaak leuke kortingsacties bij de aankoop van onze kinderwagens. Een gratis boodschappentas, een cadeaubon ter waarde van 50 of 100 euro, niets is ons te gek!

6> Naar welk merk jij ook op zoek bent, bij MiniHippo Baby Store hebben we het in huis! Van Stokke tot Bugaboo, van Mima tot Greentom, wij hebben gegarandeerd wat jij zoekt in ons ruime assortiment. U kunt makkelijk uw gewenste variante en gerelateerde accessoires vinden binnen een paar klikken dankzij ons gebruiksvriendelijke product Configurator.

7> Je zit natuurlijk met smart te wachten op jouw nieuwe kinderwagen en wil deze graag zo snel mogelijk in huis. Bij MiniHippo Baby Store streven wij ernaar om jouw kinderwagen binnen 10 werkdagen te leveren. Wij zijn hiermee één van de snelste babywinkels van Nederland!

8> Bij MiniHippo Baby Store koopt u altijd zonder risico. U kunt uw kinderwagen namelijk nog tot 30 dagen na ontvangst annuleren/retourneren. U heeft dan nog 30 dagen om de kinderwagen te retourneren naar onze winkel.

9> Het gebeurt wel eens dat u uw bestelling wilt wijzigen, annuleren, retourneren of reparatie aanmelden. We doen het nooit moeilijk over, u kunt het erg makkelijk, zonder een complex formulier, via uw account aangeven door een paar klikken en uw IBAN invullen. Uw aanvraag wordt meteen door onze medewerker opgepakt, verwerkt en volledige aankoopbedrag teruggestort.

10> Met de aankoop van uw kinderwagen bij MiniHippo Baby Store maakt u niet alleen uzelf en uw kindje erg blij, maar ook kinderen van over de hele wereld! MiniHippo Baby Store werkt namelijk samen met Save the Children om de leefomstandigheden van kinderen te verbeteren op het gebied van onderwijs, gezondheid en veiligheid. MiniHippo Baby Store doneert 15% van de winst aan dit goede doel. Uw aankoop bij ons draagt dus bij aan een betere wereld voor alle kinderen.


MiniHippo Baby Store