MiniHippo Baby Store
Kopen zonder risico
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of retourneren?
Is uw bestelling nog niet verzonden? Dat kunt u doen via uw account, kies gewenste product en klik op "Annuleren".
Is uw bestelling al verzonden? U kunt het weigeren aan de deur of binnen 30 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen uw producten retourneren met onze verzendlabel via postnl of gratis retourneren bij ons winkel, dat kunt u doen door optie "Retourneren aanvragen" te selecteren van betreffende product in uw account. Bij retourneren via post, dient u uw ongebruikelijke bestellingen een stevige verpakking te gebruiken, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen kleiner tijdens de transport. Zie onderaan voor belangrijke informatie over Refund procedure.
Retour binnen 6 maanden en krijg volledige aankoopbedrag terug?
Ja, het is mogelijk bij MiniHippo Baby Store, wel met volgende voorwaaarden:
- U heeft een nieuwe kinderwagen gekocht en volledigd betaald
- De kinderwagen is niet beschadigd of gebruikt en nog steeds voorzien van originele verpakkingen
- U heeft de kinderwagen niet meer nodig door bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld: slechte nieuws over zwangerschap of miskraam van de koper.
U kunt betreffende product annuleren in uw account en opnieuw bestellen. Aankoopbedrag van geannuleerde product wordt teruggestort na verificatie.
Hoe snel word ik terugbetaald na retour of annulering?
- Indien u betaald heeft met Creditcard (Mastercard/Visa), kan de Refund proces wat langer duren, want ons Payment Provider verwerkt uw Creditcard betaling proces meestal na 30 dagen.
- Indien u betaald heeft met Krediet optie (SpayPay/ in3/ CreditClick/ HippoCredit/ Afterpay), kan het zijn dat uw krediet process wordt geannuleerd in plaats van geld ontvangen, terzij anders vermeld.
- Indien u betaald heeft met andere optie, wordt Refund proces uitgevoerd binnen 1-3 werkdagen na verificatie.
- Indien u een email stuurt om uw bestelling te annuleren of retourneren, wordt uw aanvraag minder snel verwerkt, want algemene emails komen altijd in een "Algemene Mailbox" of zelfs "Spam Mailbox" terecht.
We hanteren de laagste prijsgarantie van de dezelfde producten voor alle onze klanten. Indien u kan aantonen dat u het product voor een lagere prijs bij andere winkel kon kopen met dezelfde betaaloptie en leveringsvoorwaarden, zou u het tegen die lagere prijs ook bij MiniHippo.nl kunnen kopen. Deze geldt ook voor uw gekochte producten binnen 30 dagen.
Wie betaalt de kosten van retourzending?
We bieden gratis retourneren aan bij een bestelling van meer dan € 50,-. Voor een bestelling onder € 50,- dient u zelf retourkosten te betalen of gratis retourneren bij ons winkel. Nadat we een retourzending hebben verwerkt, wordt het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terugbetaald.
Waarom krijg ik een factuur van AfterPay, als ik mijn bestelling (nog) niet ontvangen heb? Het is een betaalmethode van "Betalen doe je achteraf!", toch?
We zijn GEEN partij van AfterPay. AfterPay is, soort gelijke betaaloptie zoals iDEAL, een betaalmethode van het bedrijf AfterPay en we hebben geen invloed op de manier die AfterPay hanteert met hun incasso werk. Veel van onze klanten dachten dat ze pas mogen betalen nadat ze hun bestellingen ontvangen hebben. Dat is eigenlijk een Ja en Nee antwoord, dat ligt eraan de bestelling levering status en de werkwijze van AfterPay zelf. Meestal krijgen onze klanten een factuur twee weken nadat ze een bestelling hebben gedaan. Twee weken is meestal genoeg om bestelling te versturen en ontvangen, maar in de tijden zoals Coronacrisis die flinke invloed heeft op bestelling verwerkingen, worden veel klanten ineens geconfronteerd met de vraag "Betalen doe je achteraf" bij vertraagde bestellingen. Verder, indien u betaalt heeft met AterPay, is het meestal niet meer mogelijk om te betaling te annuleren. Dat betekent dat je, na je bestelling annulering, de factuur van AfterPay als nog moet betalen, daarna geld van ons, nadat we geld hebben gekregen, terugkrijgt. Heel proces duurt wel een paar weken. Nogmaals, we kunnen niet bepalen hoe AfterPay hun werk doet.
Krijg ik volledig betaalde bedrag terug na retour of annulering? (hier gaat voornamelijk om kinderwagens, autostoelen of meubelen)
Bij MiniHippo mogen onze klanten geleverde producten gratis testen of uitproberen, maar het moet in een veilige omgeving binnen uw huis gebeuren en zorg ervoor geen beschadiging of gebruiksspoor is achterlaten.
Is de doos van product zichtbaar beschadigd bij ontvangst? U moet het meteen weigeren bij de deur, want de kans is erg groot dat product in de beschadigde doos ook beschadigd zou zijn. Of ziet u de beschadigde product pas na het open van de doos? Dan moet u het meteen (liever dezelfde dag) melden met duidelijke foto's van de beschade product via uw account in ons webshop. Onze verzendingen naar onze klanten zijn altijd goed verpakt en verzekerd. We kunnen de transportschade dus bij de logistiek bedrijf declareren. Ook bij retournering moet u duidelijke foto's maken van de product(en) en de doos, daarna uploaden via uw account in ons webshop. Op deze manier bent u verzekerd dat u niet meer verantwoordelijk bent voor de transportschade tijdens retourzending.
MiniHippo is een van weinigen in Nederland die deze zekerheid biedt voor de consumenten, op deze manier ligt de transportschade risico van retourzending niet meer altijd aan de consument. Heeft u desondanks toch geen duidelijke foto's geupload en waren ook (transport)schade opgelopen tijdens retourzending? Dan zijn we gedwongen om de (transport)schade bij u declareren, indien transport bedrijf de schade niet wilt accepteren. Doe dus altijd de retour aanvraag via uw account in ons webshop met duidelijke foto's en vereiste gegevens, in plaats van via e-mail, om onnodige vertraging en onverwachte problemen te vermijden.
Hieronder kunt u zien de hoogte van de Refund bedrag voor uw geretourneerde producten.
- 100% - Geen beschadiging of gebruiksspoor. (Burgelijk Wetboek 6 Artikel 230r)
- 90% - kleine beschadiging of gebruiksspoor gevonden, of ontbreekt een gerelateerde kleine materiaal/onderdeel.
- 60-80%* - Opvallende beschadiging of gebruiksspoor gevonden, of ontbreekt meerdere gerelateerde materialen/onderdelen.
- 10%-50%* - Product met gebroken onderdeel.